Världens bästa modebutiker på ett ställe l Fri frakt vid köp över 499.- och smidig retur

Smidig retur inom 14 dagar

Korg 0

Din kundvagn är tom

Hitta dina favorit produkter

Meny

Handelsvillkor

LEVERANS OCH BETALNINGSINFORMATION

www.miinto.se ägs och bedrivs av Miinto AB

Org nr. 556825-8403

Miinto ApS, Prags Boulevard 49, st 9, DK - 2300 København S

Kontakt os her

Miinto.se agerar endast som mellanhand och inte som säljare. Det är samarbetspartnern och inte miinto.se som levererar varorna. Samarbetspartnern ansvarar för att avtalet uppfylls och är konsumentens egentliga avtalspart. Se varukortet och orderbekräftelsen för information om avtalsparten.

Exponering av varor i webbutiken är inte ett anbud utan en uppmaning till att göra ett anbud. Det är först när det bindande avtalet har ingåtts som du får en orderbekräftelse.

Nedanstående försäljnings- och leveransvillkor gäller för samtliga leveranser från miinto.se. Villkoren gäller om det inte har ingåtts andra skriftliga avtal mellan köparen och miinto.se.


Prissättning och tillgänglighet

Vi gör vårt yttersta för att säkerställa att korrekt information, beskrivning och pris visas på hemsidan. Vänligen var medveten om att vi får informationen från våra Miinto-partners, och att det kan finnas situationer där vi upptäcker misstag.
Om vi skulle upptäcka några prissättningsfel på en produkt som du har beställt så kommer vi meddela dig så snart som möjligt och agera på våra miinto-partners vägnar. Du kommer ha möjligheten att bekräfta din beställning, med det korrekta priset, eller avvisa den.

Om vi inte kan komma i kontakt med dig kommer din beställning att avvisas automatiskt.

Om du bestämmer dig för att avvisa en beställning som du redan har betalt för, kommer vi att bearbeta din återbetalning omedelbart.


BETALNING AV VAROR:

www.miinto.se har öppet 24 timmar om dygnet, och du kan därför nästan alltid handla hos oss. Det kan dock hända att vi stänger butiken på grund av underhåll. Du kan endast utföra köp när butiken är öppen och tillgänglig.

För att handla på www.miinto.se ska du ha fyllt 18 år och väljer du att betala med kort ska du inneha ett giltigt betalningskort som vi accepterar. Om du ännu inte har fyllt 18 år kan du ändå köpa varor om du har din förmyndares godkännande eller om du i övrigt har juridisk rätt att ingå köpet. Du väljer de varor du vill köpa och lägger dem i "varukorgen". Du kan ända fram till själva beställningsögonblicket ändra innehållet i varukorgen, och du kan löpande kontrollera dess innehåll samt priset på varorna. Eventuella extra avgifter för t.ex. frakt kalkyleras först när du ska betala. När du är redo att beställa klickar du på "gå till kassan", anger ditt namn, din adress, e-postadress, tfn.nr samt önskat ombud. Sedan väljer du betalningsform. Du kan ändra innehållet i inköpskorgen fram till att du bekräftar köpet genom att godkänna och genomföra betalningen. Sedan skickas din order till butiken via www.miinto.se. Pengarna reserveras vid beställningen men dras först från ditt betalkort när varan har skickats från butiken.

Donation to Red Cross

Din donation till Röda Korset betraktas som en slutgiltig donation och kan inte återbetalas.Du bestämmer hur mycket du vill donera. Alla insamlade bidrag går oavkortat till Röda Korset Danmark. Genom att donera till Röda Korset via Miinto är du automatiskt med i en tävling om att vinna ett presentkort på 1000 kr.Vinnaren dras slumpmässigt i slutet av varje månad och kommer att kontaktas direkt av Miinto via e-post.

BETALNING MED WALLEY
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley – välj mellan faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Fullständiga villkor för Walley hittar du här:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation
Walley's hantering av personuppgifter

my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley. Du som har betalat din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. För återbetalning av tillgodot behöver Walleys kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, då Walley inte lagrar dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till hello@walley.se eller ring 010 - 161 01 00.

Betalning med Klarna

I samarbete med Klarna Bank AB erbjuder vi betalningsalternativen: Betala nu eller Banköverföring. För att välja Klarna - Dela upp som din betalningsmetod måste du vara minst 18 år vid beställningen, ha ett svenskt bankkonto, ett svenskt personnummer och du måste använda din svenska folkbokförda adress när du gör din beställning. När du väljer Klarna Betala nu, Banköverföring eller Betala senare som betalningsmetod, tillkommer det en administraionsavgift på 9 SEK. Administrationsavgiften återbetalas inte och återbetalas inte heller i samband med returer.

Klarna - Banköverföring är ett alternativ som låter dig betala med direkt banköverföring.
Klarna - Dela upp låter dig dela upp din betalning så att du kan betala av ditt köp under 12 månader. Eventuella avbetalningsavgifter (räntor) för månadsfakturor tillkommer direkt från Klarna.

Klarna - Dela Upp villkor

PRESENTKORTSKODER

Presentkortskoder som är utfärdade av miinto.se AB gäller i 1 år från utfärdandedatumet.

Leverans och frakt
Före alla transaktioner på miinto.se får du möjlighet att välja önskad leveransmetod. Beroende på vilka produkter du har beställt, vilken leveransmetod du har valt och var du befinner dig kan leveranskostnader tillkomma. Leveranskostnaderna kommer att vara synliga i kassan, innan du lägger din beställning.

Under vissa omständigheter kan vår leveranspartner erbjuda dig valfria tjänster när de levererar din beställning, till exempel:
(a) signaturbefrielse: välja bort kravet på att lämna en signatur vid leverans,
(b) lämna till granne, reception eller säkerhet: omdirigera leveransen till en alternativ utsedd mottagare,
(c) ändra leveransdatum: välja ett nytt leveransdatum som passar dig bättre, och/eller
(d) omdirigera till ett utlämningsställe: hämta ditt paket från ett utlämningsställe i närheten. Genom att välja någon av dessa tjänster, inklusive genom eventuella standardpreferenser som du kan ha valt med vår leveranspartner separat, bekräftar och godkänner du att Miinto inte ska bära något ansvar för eventuella förluster eller skador som kan uppstå till följd av att din beställning levereras på det sättet


Returer och återbetalningar via Klarna

Om du har valt Klarna - Betala nu, kommer beloppet att synas på ditt konto inom 1-3 arbetsdagar. Om du ska få en återbetalning efter att du har betalat din faktura med Klarna - Dela upp, kommer beloppet att synas på ditt konto inom 1-3 arbetsdagar.

För fullständiga villkor för Klarna, klicka på länkarna nedan:
Klarnas villkor
Klarnas integritetspolicy
Om du har frågor om din Klarna-faktura, betalningar eller återbetalningar, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst:https://www.klarna.com/se/kundservice/

KVITTERING FÖR MOTTAGANDE AV BESTÄLLNING OCH ORDERBEKRÄFTELSE

Varje gång du beställer en vara genom miinto.se skickar vi först en temporär orderbekräftelse på att vi har mottagit din order. När butiken accepterar din order skickar vi en slutgiltig orderbekräftelse till dig som kund. Därefter packar butiken varan och skickar den till dig.

Leveranstid och frakt
Den beräknade leveranstiden för beställningen anges vid utcheckningen. Leveranstiden kan variera beroende på vilka produkter som köpts och vilket leveranssätt som valts i kassan. Vi kommer att försöka se till att din beställning levereras inom den uppskattade leveranstiden, men det kan finnas omständigheter där leveransen försenas på grund av händelser utanför vår rimliga kontroll. Om detta inträffar kommer vi att försöka ordna så att dina produkter levereras så snart som möjligt, men vi kan inte hållas ansvariga gentemot dig för eventuella förluster till följd av en sådan försening.


Alla vintage- och pre-owned produkter har en beräknad leveranstid på 10-14 arbetsdagar från sändning

Under vissa omständigheter kan vår leveranspartner erbjuda dig valfria tjänster när han/hon levererar din beställning, till exempel: (a) signaturbefrielse: välja bort kravet på att lämna en signatur vid leverans, b) lämna till granne, reception eller säkerhet: omdirigera leveransen till en alternativ utsedd mottagare, c) ändra leveransdatum: välja ett nytt leveransdatum som passar dig bättre, och/eller d) omdirigera till ett utlämningsställe: hämta ditt paket från ett utlämningsställe i närheten. Genom att välja någon av dessa tjänster, inklusive genom eventuella standardpreferenser som du kan ha valt med vår leveranspartner separat, bekräftar och godkänner du att Miinto inte ska bära något ansvar för eventuella förluster eller skador som kan uppstå till följd av att din beställning levereras på det sättet.

Om vi får ett paket som inte har hämtats och/eller undertecknats förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppstått.

14 DAGARS ÅNGERRÄTT

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på www.miinto.se och ska då meddela oss att du ångrar ditt köp genom att registrera din retur. Därefter returnerar du varan till oss. Det är din avtalspart som hanterar ångerärenden. Vi kan bara hjälpa dig genom att erbjuda en returetikett via mail. Ångerrätten börjar på den dag du har mottagit/hämtat ut varan. Om fristen löper ut på en helgdag, lördag, den danska grundlagsdagen, juldagen eller nyårsdagen förlängs fristen till följande vardag.

Efter du mottagit din beställning får du endast hantera varorna på ett sätt som gör det möjligt att fastställa deras art, egenskaper och sättet som de fungerar på. För att göra ångerrätten gällande ska du på ett tydligt sätt meddela oss om detta senast 14 dagar efter att du har mottagit varan. Du använder detta standardångerformulär: www.miinto.se/rma-product om du vill ångra ditt köp. Du kommer sedan att få instruktioner om vart du ska skicka varan. Vi förväntar oss att du skickar varorna snarast möjligt efter att du har registrerat att du ångrar köpet, och du måste skicka dem i retur senast 14 dagar efter att du har ångrat köpet.

Förlängd returrätt vid köp av julklappar

Beställningar från den 14/11-2023 fram till den 24/12-2023 kan returneras fram till den 15/01-2024.

RETUR
Enligt EU:s konsumentskyddslagstiftning har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen du, eller en person på åt dina vägnar, tar emot den produkt som du har köpt på webbplatsen.

Efter att du har mottagit din beställning får du endast hantera varorna på ett sätt som gör det möjligt att fastställa deras art, egenskaper och funktionssätt. För att utöva ångerrätten måste du tydligt meddela oss detta senast 14 dagar efter att du har mottagit varan. Du använder denna standardiserade returformuläret: www.miinto.se/rma-product om du vill ångra ditt köp. Du får sedan instruktioner om vart du ska skicka varan. Vi förväntar oss att du skickar varan så snart som möjligt efter att du har registrerat att du ångrar köpet. Varan måste skickas tillbaka senast 14 dagar efter att du har ångrat köpet.

Returfrakt

Om du ångrar ditt köp måste varorna levereras tillbaka till den butik som ursprungligen skickade varorna till dig.
För returleveransen måste du se till att du har packat varorna på ett lämpligt och säkert sätt. Du är nämligen själv ansvarig för förpackningen/varorna tills butiken tar emot dem. Spara därmed inlämningskvittot och spårningsnumret.
När varan/varorna har returnerats är det din avtalspart som hanterar annulleringsärenden.

En returfraktavgift på 59 SEK per artikel kommer att dras av från det totala återbetalningsbeloppet.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt kommer vi omedelbart att återbetala alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnaderna, med undantag för eventuella ytterligare kostnader som uppkommit på grund av att du valt en annan leveransmetod än vårt billigaste standardalternativ. Återbetalningen ska ske senast 14 dagar efter det att vi mottagit de returnerade varorna.

Återbetalningar kommer att behandlas med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida vi inte uttryckligen har kommit överens om en alternativ metod med dig. Det är viktigt att notera att du är ansvarig för eventuell minskning av varans värde om minskningen är ett resultat av din felaktiga hantering under undersökningen av dess skick, egenskaper och funktionalitet.


Vi tar inte emot paket som skickas med postförskott.

Varornas skick när du returnerar dem

Du ansvarar endast för eventuell minskning av varans värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord testa varan på samma sätt som om du testade den i en fysisk butik, men du får inte ta den i verklig användning. Om varan har testats utöver vad som har beskrivits ovan anser vi den vara använd, och det betyder att du, om du ångrar köpet, endast får en del eller inget alls av inköpsbeloppet i retur, beroende på varans handelsmässiga värde.

Återbetalning

När butiken tar emot varan kontrollerar de den, och du får då återbetalning senast 14 dagar från det att butiken fått paketet från dig. En returfraktavgift på 59 SEK per artikel kommer att dras av från det totala återbetalningsbeloppet. Om du använder din ångerrätt återbetalar vi dig, inklusive leveranskostnader (dock ej extra kostnader till följd av ditt eget val av annan leveransmetod än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och senast kl. 14 dagar från det datum butiken tog emot paketet från dig. Om det har skett en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta belopp att dras av från köpeskillingen.

Beloppet förs alltid över till samma betalningsmedel som du betalade för köpet med. Om du t.ex. har betalat med kort, återförs köpesumman till det betalkort du använde vid köpet. Om du inte har originalförpackningen kvar kan detta möjligen innebära en värdeminskning, så för att vara säker på att få tillbaka hela beloppet rekommenderar vi att du returnerar varan i originalförpackningen.

Paket som inte hämtats ut

Om vi mottar ett paket som inte har avhämtats hos DHL eller Bring förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppstår.

REKLAMATION

OBS: Eftersom miinto.se inte är avtalspart ska alla reklamationer gå genom återförsäljaren av varan. På din orderbekräftelse står vem din avtalspart är. Alternativt kan du vända dig till oss så förmedlar vi kontakt med din avtalspart.

Ditt köp omfattas av köplagen vilket inkluderar regleringar kring defekter. Du kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Det innebär att du antingen kan få en defekt vara reparerad eller utbytt, eller att du kan få pengarna tillbaka eller en reduktion av priset, beroende på den konkreta situationen. Ett krav är naturligtvis att reklamationen är berättigad och att defekten inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller av annat skadevållande beteende. Ett reklamationsärende är ett ärende mellan dig och återförsäljaren. Vi kan förmedla kontakten men har inget ansvar för varans defekter.

Du måste kontakta oss inom "rimlig tid"

Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt varans defekt. Vi rekommenderar att du reklamerar så snabbt som möjligt och senast inom 2 månader efter att felet upptäcktes.

Du reklamerar genom att kontakta oss via e-post: info@miinto.se, eller genom att ringa oss på tfn: 08-525 05 400. Du kommer att få konkreta instruktioner utifrån den aktuella situationen. När du returnerar varan ber vi dig även att beskriva problemet så detaljerat som möjligt.

Vid berättigad reklamation återbetalar vi rimliga fraktkostnader

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi naturligtvis dina utlägg för frakten när du skickar varan i retur. Om det visar sig att reklamationen inte är berättigad betalar du själv samtliga utgifter för transporten vilket inkluderar våra fraktkostnader för returnering av varan efter att vi undersökt den, och vi kan dessutom kräva dig på en avgift på upp till 150 kr för undersökningen. Kom ihåg att varan alltid ska skickas i ett ändamålsenligt emballage och att du ska få ett kvitto med försändelse-ID när du lämnar den till avsändning. Det är du som har ansvaret för paketet/varorna tills de är mottagna. Spara därför kvittot från ombudet och information om fraktkostnader samt track and trace-nummer/försändelse-ID. Observera! Vi tar inte emot paket som har skickats per postförskott eller liknande.

Fair Use Policy
Vi strävar efter att alltid erbjuda våra kunder den bästa möjliga upplevelsen när de besöker vår sida. Vår Fair Use Policy är ett sätt för oss att fortsätta erbjuda bra erbjudanden, gratis frakt över 499, genom att begränsa beteende som utnyttjar våra tjänster på bekostnad av våra andra kunder, våra partners och vår verksamhet.

Om våra system upptäcker onormalt beteende eller vi har rimliga misstankar om missbruk, bedrägeri eller på annat sätt exploaterande användning av tjänster som erbjuds på Miinto, kan vi vidta åtgärder för att förhindra sådan användning. Våra åtgärder kan inkludera avslag eller annullering av beställningar och avstängning eller uppsägning av ditt konto hos Miinto.
Om ditt konto har blivit blockerat och du tror att vi har gjort ett misstag, snälla kontakta vårt kundtjänst team på fairuse@miinto.com

Vi identifierar onormalt och misstänkt beteende genom olika faktorer relaterade till din interaktion med Miinto-plattformen, t.ex. orderhistorik, kommunikation med Miinto-representanter, returmönster, användning av plattformen med mera. Om sådant beteende identifieras förbehåller vi oss rätten att antingen tillfälligt eller permanent hindra dig från att göra transaktioner och/eller stänga av all åtkomst till ditt Miinto-konto.

LAGSTIFTNING OCH LAGA DOMSTOL

Köp av varor på www.miinto.se regleras av dansk rätt. Alla eventuella tvister avgörs av vanliga danska domstolar.

Om du vill klaga på ditt köp, ska du kontakta info@miinto.se. Om vi misslyckas med att hitta en lösning, kan du göra en anmälan till Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad, via http://www.konsumentverket.se/. Du kan också använda dig av Europeiska kommissionens klagomål portal på nätet, även att detta främst kommer vara relevant om du är konsument bosatt utanför Sverige. Du hittar portalen för klagomål här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

SEKRETESSPOLICY

Personuppgiftslagen

Miinto AB samlar in dina personuppgifter för att du ska kunna handla från oss på www.miinto.se. Insamling av dina personuppgifter sker när du godkänner våra handelsvillkor.

Vi samlar in nedanstående uppgifter:

Namn

Adress

E-postadress

Information om ditt köp

Telefonnummer är inte obligatoriskt

Miinto.se registrerar dina personuppgifter med syftet att kunna leverera varan som du har beställt till dig. Personuppgifterna registreras hos Miinto AB och sparas i 5 år varefter de raderas.

När vi samlar in personuppgifter via www.miinto.se säkerställer vi att det alltid sker genom att du ger ditt uttryckliga samtycke till detta, så att du är informerad om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.

Vad används mina uppgifter till?

Vi använder först och främst dina uppgifter för att behandla och skicka den order som du har lagt på www.miinto.se. Vi använder även dina uppgifter i samband med marknadsföring och tävlingar om du prenumererar på vårt nyhetsbrev och har samtyckt till detta. Dina uppgifter kan dessutom användas vid misstanke om bedrägeri samt efterforskningar gällande detta.

Vem delas mina uppgifter med?

Hos Miinto AB handlar du direkt med fysiska butiker på vår plattform www.miinto.se. För att butikerna ska kunna behandla och skicka din order delar vi dina uppgifter med de butiker/webbshoppar som ska leverera din order. Dina uppgifter delas även med externa distributörer (t.ex. GLS, DHL, posten, Bring SE) för leverans av dina försändelser samt information om leverans. Detta kan ske både via e-post och SMS.

Dataansvarig är Miintos VD Konrad Artur Kierklo.

Vi lagrar inte kunduppgifter i krypterad form.

Vi överför inte kunduppgifter i krypterad form.

Vi registrerar inga känsliga personuppgifter.

Som registrerad hos Miinto AB har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt till insyn i vilka uppgifter vi har registrerat om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen. Förfrågningar om detta skickar du till Miinto AB via e-post: info@miinto.se.

Informationsplikt:

Avtal (köporder) kan ingås på danska eller engelska och sparas av företaget i 5 år i enlighet med bokföringslagen. Det är inte möjligt att få åtkomst till avtalet i efterhand via vår webbplats. Om du vill kan du få ett nytt exemplar av avtalet via e-post. Skicka oss ett e-postmeddelande till adressen info@miinto.se.

Cookies

Genom att använda www.miinto.se accepterar du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att kunna hålla reda på vad som sker under ditt besök, och för att vi ska kunna känna igen din dator. En cookie är inte ett program, och den innehåller inte virus.

Om du vill läsa om vilka cookies vi använder på www.miinto.se samt hur du raderar cookies klickar du här: www.miinto.se/about (länk)

Vad är cookies?

En cookie är en textfil som registrerar ditt besök på hemsidan samt ditt användarbeteende. Uppgifterna registreras på användarens egen hårddisk, smarttelefon/surfplatta och annan IT-utrustning. På det sättet vet servern (t.ex. en webbplats) vid användarens nästa besök vem användaren är. En cookie är inte ett program, och den innehåller inte virus.

Olika cookies sparas under olika lång tid. Några raderas när du stänger din webbläsare medan andra kan sparas i upp till 2 år.

Vad använder vi cookies till?

För att förbättra din användarupplevelse

För att kunna erbjuda innehåll och erbjudanden som är relevanta för dig

För att känna igen dig från besök till besök

För att genomföra din beställning

För statistik och för att mäta trafiken på vår webbplats.

Tredjeparts-cookies

Miinto AB samarbetar med en rad tjänster som också använder sig av cookies på vår webbplats. Nedan finner du information om vilka tjänster vi samarbetar med och vad de används till.

Google registrerar ditt beteende på nätet. Miinto registrerar preferenser gällande profil-inloggning och om sidan ska visas i mobil- eller i desktopversion.

Awin riktning av den reklam som du ser från Miinto på tredjeparts-webbplatser.

Optimizely

Används för att testa webbplatsen och registrera beteendet med hjälp av olika layouter.

RichRelevance

Väljer ut vilka produkter som presenteras baserat på ditt beteende

Facebook

Målinriktning av reklam från Miinto på Facebook och Instagram

Bing

Registrerar ditt beteende på webbplatsen.

Radering av cookies

Om du väljer att radera cookies och sluta spara dem i din webbläsare ska du vara medveten om att vi inte kan garantera dig en optimal användarupplevelse på www.miinto.se

Internet Explorer

Så tar du bort existerande cookies:

Klicka på "Safety" (Säkerhet) i kommandoraden längst ut till höger / "Delete browsing history" (Radera webbläsardata) . Kryssa för "Preserve Favorites website data" (Spara uppgifter om favoritwebbplatser) och "Cookies"/"Delete"/"OK".

Så undviker du att cookies sparas på din hårddisk i framtiden.

Klicka på "Safety" (Säkerhet) i kommandoraden längst ut till höger. Under "InPrivate Browsing" (InPrivate-filtrering) kryssar du för "Do not collect data for use by InPrivate Filtering" (Blockera automatiskt) /"OK".

Mozilla Firefox

Så tar du bort existerande cookies:

Klicka på "Tools" (Inställningar) i menyraden / "Options" / "Privacy" (Privatliv) / "Remove individual cookies" (Ta bort individuella cookies) / "Remove All Cookies" (Ta bort alla cookies).

Så undviker du att cookies sparas i framtiden

Klicka på "Tools" (Inställningar) i menyraden / "Options" / "Privacy" (Privatliv) / kryssa för "Tell websites I do not want to be tracked" (Berätta för webbplatser att jag inte vill bli spårad).

Google Chrome

Så tar du bort existerande cookies:

Klicka på verktygsikonen överst i menyraden / "Tools" (Fler verktyg) / "Clear browsing data" (Radera webbläsardata) / kryssa för "'Empty the cache" (Webbläsarhistorik) och "Delete cookies and other sites data" (Cookies och andra webbplatsers data samt plugindata) / "Clear browsing data" (Radera webbläsardata).

Så undviker du att cookies sparas i framtiden

Klicka på "Chrome menu"-ikonen i webbläsarens verktygsrad / "Settings" (Inställningar) / "Show advanced settings" (Skydd av personuppgifter) / "Privacy" / "Content settings" (Inställningar för innehåll) / "Cookies" / "Block cookies by default" (Blockera alltid webbplatser från att spara data) och (Blockera tredjeparts-cookies och -webbplatser).

Loggstatistik

Loggstatistik används på miinto.se och innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare en webbplats har haft, var besökarna kommer ifrån, på vilken del av webbplatsen de lämnar den, etc. På miinto.se används loggstatistik i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionaliteter.

PRENUMERERA PÅ NYHETER FRÅN MIINTO

Villkor

När du prenumererar på nyhetsbrevet samtycker du till att Miinto Host A/S skickar marknadsföringsmaterial via e-post, sms och mms om produkter som marknadsförs och säljs direkt av Miinto, däribland kläder, väskor, accessoarer, cyklar, utomhusprodukter, hushållsprodukter, köksutrustning och porslin, möbler, skönhets-, hud- och hårvårdsprodukter, erbjudanden, realisationer, tävlingar, evenemang och andra liknande marknadsföringsaktiviteter. Du ger också ditt samtycke till att vi skickar serviceaviseringar om avbrutna beställningsprocesser. Förfrågningar kan också innehålla information om ovanstående produkter och tjänster från Miintos partnerbutiker. Du kan få information om partnerbutiker på begäran.

När du registrerar dig för nyhetsbrevet deltar du automatiskt i vår tävling om att vinna ett presentkort på 1000 kr. Vinnaren dras slumpmässigt i slutet av varje månad och kommer att kontaktas direkt av Miinto via e-post.

Förfrågningar skickas endast från Miinto Host A/S. Du kan när som helst välja att avsluta prenumerationen på vårt nyhetsbrev här eller via följande länk: https://www.miinto.se/unsubscribe_newsletters.php. Om du vill avsluta din prenumeration på sms-nyhetsbrevet skickar du ”STOPP MIINTO” till 71550.

I Miintos sekretesspolicy kan läsa om hur Miinto hanterar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har.


Du godkänner även att Miinto samlar in, behandlar och registrerar de personuppgifter som du har angett, och att dessa uppgifter kan skickas vidare till andra företag inom Miinto Group samt till tredje man som marknadsför de angivna produkterna för Miintos räkning. Dina medlemsuppgifter lagras hos Miinto. Dessutom kommer uppgifter som lagras hos Miinto att användas för statistiska och marknadsföringsmässiga syften. Du har rätt att när som helst få information om vilka uppgifter Miinto behandlar om dig. Du kan be att få den information som Miinto har om dig korrigerad, blockerad eller raderad. Du kan även få information om identiteten på mottagare av dina uppgifter samt annan relevant information om hur dina uppgifter behandlas. Du kan kontakta Miinto på info@miinto.se för mer information. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta Miinto på info@miinto.seeller enligt informationen som finns i de meddelanden som du får från Miinto. Förutom vad som anges ovan delar Miinto inte dina uppgifter med andra företag utan din tillåtelse såvida inte detta krävs enligt lagstiftningen, eller om du har bett om att ta emot konkret information.