Smidig retur inom 14 dagar

Smidig retur inom 14 dagar

Världens bästa modebutiker på ett ställe l Fri frakt vid köp över 499.- och smidig retur

Fri frakt över 499:-

Returnera dina varor enkelt inom 14 dagar

VÄSKOR FRÅN FJÄLLRÄVEN

Känner du den? Lukten från barrskogen? Hör du fåglarnas sång, den porlande bäcken och suset i vinden? Du har packat din Fjällräven väska med allt du behöver för dagen; blåbärssoppa, ostsmörgås, ett par chokladbitar och en flaska vatten. Och du vet att du smälter perfekt in i skogslivet med din älskade väska där det finns plats för allt. För visst är det så – en Fjällräven väska är mer av en livsstil än bara ett varumärke.

Men du kan lika gärna ha din väska från Fjällräven redo för en tur till ICA efter jobbet. I jobbväskan får du plats med allt, dator, böcker, en liten lunchlåda och dina anteckningar för dagen. Kanske har du inte riktigt behovet av en större väska från Fjällräven? Goda nyheter – de kommer i alla möjliga modeller och storlekar. Upptäck vårt sortiment på Miinto, vi lovar att du inte kommer att ångra dig. Det enda problemet vi ser är hur du ska kunna välja vilken du vill ha.


Fjällräven väskor på Miinto


Fjällräven står för så mycket mer än bara praktisk utrustning till din campingtur eller ditt friluftsliv. Tack vare smart re-branding, har Fjällräven blivit något av en statussymbol. Och vad är en bättre statussymbol än en väska? En väska är något du oftast bär med dig, som passar alla dina outfits och looks.

Väskor från Fjällräven andas kvalitet, funktionalitet och slitstarkt material. Detta har Fjällräven tillverkat, utan att tumma på det faktum att de är otroligt snygga. Man får allt i ett. Den klassiska loggan med en fjällräv på, pryder de flesta av deras produkter, det blir som en kvalitetsstämpel.

Självklart är vi på Miinto otroligt glada över att kunna presentera ett så härligt sortiment av väskor från Fjällräven, vi möter ditt behov helt enkelt, tillsammans med många andras. Du vill vara modemedveten, men du vill också att alla ska veta att du är naturnära, bryr dig om miljön och signalera att du köper kvalitet före kvantitet. Vilket kanske är viktigare än någonsin i vår värld.


Fjällräven – en saga


Det var en gång en man som hette Åke Nordin. Född 1936 på Höga Kusten, där var han omgiven av vacker natur och var ofta ute på vift och upptäckte allt som världen hade att erbjuda. Men det fanns ett problem – han behövde en väska. En väska som satt skönt på ryggen och som kunde bära hans utrustning. Sagt och gjort, Åke tillverkade en träram som skulle avlasta ryggen för den som bar ryggsäcken. Då var Åke 14 år gammal.

1960 föddes Fjällräven och inte alldeles otippat var hans första produkt en ryggsäck, men med en aluminiumram i stället för en träram. Outtröttligt arbetade Åke med att utveckla Fjällrävens sortiment, så att fler människor skulle känna att de kunde vara ute och njuta av naturen utan att behöva bekymra sig om fel kläder och utrustning.

Inte nog med att Åke ville göra naturen mer tillgänglig, han ville också att människan faktiskt skulle vara ute mer, upptäcka världen och Sveriges underbara natur. 2005 gick drömmen i uppfyllelse med Fjällräven Classic, en vandring på 110 km genom norra Sverige. Självklart iklädda i Fjällräven från topp till tå.

Fjällräven verkar för en värld där hållbarhet får ta stor plats. Självklart har ett företag som sysslar med produkter som ska bäras i naturen ett stort fokus på hållbarhet. Och hållbarhetstänket går igenom hela kedjan, från design till material och produktion. Allt ska ha så låg miljöpåverkan som möjligt och produceras i bästa material så att produkterna håller länge, länge. Nu är det inte ovanligt att du ser produkter från Fjällräven ända från 70-talet, som också blivit rena rariteter.

Idag gör Fjällräven produkter till både dam, herr och barn och har också skapat otaliga guider och expeditionsguider som inspirerar dig till att använda dina nya produkter på rätt och bra sätt. Trots att naturen hela tiden stått i fokus för Fjällräven, har varumärket ändå fått en urban roll och syns på var och varannan city-chic klädd människa. Vi tror på en ljus framtid där både mode och funktionalitet med hållbarhet i fokus får ta en allt större plats.


Hållbarhet på Miinto


Miinto samarbetar med många butiker runt om i Europa. Vilket innebär att butikerna lagerhåller alla produkter, vilket i sin tur innebär att vi slipper lagerhålla produkter som sliter på miljön. Vi slipper också överproducera produkter eftersom vi säljer det som redan finns. Man kan säga att vi har ett av de största varuhusen på nätet som finns, utan att vi för den sakens skull bidrar negativt till miljön.

Vi arbetar också med noga utvalda butiker som i sin tur säljer noga utvalda märken. Vi uppmanar starkt till att hellre köpa kvalitet än kvantitet. Satsa på produkter som håller över tid, även om det skulle kosta mer. 

På Miinto har vi premiummärken som håller en livstid över mer, och det bästa är att om du skulle tröttna, kan du troligen sälja det vidare. Cirkulärt mode är viktigt, att återvända det som går i stället för att slänga efter färdig användning. Det är också därför vi samarbetar med butiker som säljer vintage – älskade produkter som vill ha en ny chans. Med märken som Dior, Chanel, Rolex och Louis Vuitton vintage, uppmuntrar vi till att spana igenom vintage sortimentet då det finns gott om godbitar.

Vårt mål är att förhöja din shoppingupplevelse, att du ska hitta vad du vill ha med en stor variation. Att du smidigt och enkelt ska stoppa produkter i din varukorg, välja betalsätt och frakt, för att sedan ett par dagar senare kunna njuta och prova dina produkter i lugn och ro. Det som inte passar kan du enkelt returnera. Miinto finns där med dig hela vägen – njut, scrolla, fyll varukorgen, vilken tid på dygnet du vill, vi har alltid öppet!

Ta bort alla filter

Fjällräven

Sida 1 Av 1

Registrera dig för att hänga med

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och vinn 1000 kr. att shoppa för. Vi drar en vinnare bland alla registrerade varje månad.

När du prenumererar, accepterar du våra villkor. Du kan alltid avsluta prenumerationen på våra nyhetsbrev här.