FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 499,- OCH ALLTID FRI RETUR!
0 SEK

FAQ

Vanliga frågor

Returer

  • Har ni tagit emot paketet jag skickade i retur?

    Om du har använt vår retursedel via DHL kan du söka på paketnumret hos DHL och se om paketet har kommit fram till butiken.
    Tänk på att du inte får en bekräftelse på att paketet har kommit fram till butiken. Du får en bekräftelse på din retur först när den är behandlad av den fysiska butiken och beloppet har betalats tillbaka till dig.

  • Kostar det något att skicka tillbaka en produkt?

    Vi erbjuder alltid gratis returer om du använder retursedeln från DHL som följer med i paketet.
    Om du vill returnera dina varor med ett annat fraktbolag får du tyvärr stå för kostnaden själv.

  • Kan jag returnera mitt paket med ett annat fraktbolag?

    Det är så klart helt upp till dig vilket fraktbolag du vill anlita till att returnera ditt paket. Vi erbjuder dock endast gratis retur eller byte om du använder den medföljande retursedeln från DHL.
    Oavsett hur du väljer att returnera ditt paket rekommenderar vi alltid att du skickar paketet från ett postombud, så att du får ett kvitto på att paketet är skickat.
    Om du inte har något kvitto på att paketet är skickat kan vi tyvärr inte efterlysa paketet eller göra en återbetalning till dig om paketet skulle försvinna på vägen.

  • Kan jag returnera mitt paket från min arbetsplats?

    Det är helt upp till dig varifrån du vill returnera ditt paket.
    Vi rekommenderar dock alltid att du skickar paketet från ett postombud, så att du får ett kvitto på att paketet är skickat.
    Om du inte har något kvitto på att paketet är skickat kan vi tyvärr inte efterlysa paketet eller göra en återbetalning till dig om paketet skulle försvinna på vägen.

  • Jag vill byta varan mot en annan. Hur gör jag det?

    Vi har stor förståelse för om du har hittat fler saker på vår hemsida som du gärna vill ha.
    Men eftersom miinto.se består av olika fysiska butiker kan du tyvärr inte byta en vara mot en annan på vår hemsida.
    I stället måste du skicka den köpta varan i retur och sedan göra en ny beställning av den vara du vill ha.

  • Jag vill byta till en annan storlek eller färg. Hur gör jag det?

    På miinto.se kan du helt gratis byta din vara mot en likadan i en annan färg eller storlek.
    Du begär ett byte med hjälp av vår retursedel. När du har fyllt i dina uppgifter skriver du att du vill ha en annan storlek i ”Vad vill du göra?”-fältet. I kommentarsfältet ”Varför vill du returnera varan?” skriver du sedan vilken storlek eller färg du vill byta till.

    Du kan begära ett byte här: www.miinto.se/rma-product

  • Det följde inte med någon retursedel i mitt paket. Hur gör jag en retur?

    Om du vill returnera en vara måste du använda vår retursedel.
    Om du mot förmodan inte fått någon retursedel i ditt paket, skickas en till din e-postadress när du fyllt i formuläret.

    Du kan fylla formuläret här: www.miinto.se/rma-product

  • Jag har en vara som jag vill returnera. Vart ska jag skicka den?

    Du ska alltid returnera din vara till den butik som den skickats från. Det följer alltid med en retursedel i ditt paket. På den hittar du adressen till butiken.  

    Tänk på att din retursedel ska aktiveras via vårt returformulär innan du kan använda den. Du kan registrera din retur här: www.miinto.se/rma-product

    Kom ihåg att få ett kvitto från postombudet så att du kan visa upp att returpaket har skickats.

Leverans

  • Var skickas mina varor ifrån? 

    När du handlar hos miinto.se handlar du från olika butiker runtom i landet.  Dina varor skickas därför direkt från fysiska butiker till dig.

    Om du har beställt varor från olika butiker kommer du därför att få flera paket. Det kan även hända att dina paket inte levereras samma dag, utan med några dagars mellanrum.

    En del varor kommer även från butiker i våra grannländer. I dessa fall kan leveranstiden vara något längre.

  • Var är min beställning?

    Din beställning skickas till dig från våra fysiska butiker runtom i landet, och du får alltid ett spårningsnummer från DHL så att du kan följa ditt paket.

    Tänk på att det kan variera när på dagen som våra olika butiker lämnar paket till GLS, och därför kan det ta upp till två dagar innan du kan spåra ditt paket.

    Om det tar längre tid kan du kontakta miinto.se eller butiken, så kan vi se när paketet lämnade butiken. Observera att DHL inte levererar paket på helger eller röda dagar.

  • Vilka leveransalternativ finns det? 

    Vi skickar alltid våra paket med DHL. Vid beställningar för över 499 kr bjuder vi på frakten till närmaste DHL-ombud eller till din arbetsplats.

    Vid köp under 499 kr betalar du 45 kr för frakten med DHL.

    Du kan även få ditt paket hem till din hemadress. Detta alternativ kostar 59 kronor, oavsett beställningens totalsumma. Observera att DHL inte levererar paket på helger eller röda dagar.

    Ovanstående priser gäller endast i Sverige. Om du vill få dina produkter levererade till Island, Färöarna eller Grönland betalar du en fast kostnad som anges av den butik du handlar ifrån.

    Ta alltid med dig giltig legitimation och paketnummer när du ska hämta upp ditt paket.

  • Hur levereras mina produkter? 

    Dina produkter levereras till närmaste postombud eller till din hemadress. Du får dina beställda varor antingen i ett samlat paket eller i flera olika paket - det beror på hur många och vilka butiker du har handlat ifrån.

  • Hur lång är leveranstiden? 

    Vi levererar dina varor inom 1-3 vardagar efter att du har fått din orderbekräftelse.

    Du får ett e-postmeddelande med ett paketnummer när ditt/dina paket har lämnat våra butiker. Tänk på att det kan ta upp till två dagar innan ditt paket har registrerats hos DHL. Tänk även på att DHL inte levererar paket på helger eller röda dagar.

Orders

  • Kan jag ändra min beställning? 

    När du har lagt en beställning via miinto.se går det tyvärr inte att göra några ändringar i efterhand, då beställningen skickas direkt vidare till våra fysiska butiker. 

    Om du inte har fått din orderbekräftelse kan vi möjligtvis hinna annullera din beställning.

    När din beställning har bekräftats av butiken är det tyvärr inte längre möjligt för oss att annullera eller ändra din beställning.

  • Varför har jag endast fått delar av min beställning? 

    Eftersom miinto.se samarbetar med fysiska butiker runtom i landet kan det vara att dina varor levereras från flera olika butiker.

    Dina beställda varor kan därför levereras styckvis och inte i ett och samma paket.

    Du ser alltid på din orderbekräftelse varifrån dina varor skicka, och du kan även följa ditt/dina paket via de medföljande spårningsnumren.

  • Hur reklamerar jag en vara?

    Du kan göra en reklamation genom att maila oss på info@miinto.dk eller ringa oss på +45 88 80 86 86. Du kommer därefter att få vidare instruktioner beroende på den konkreta situationen.

    När du returnerar en vara ber vi dig att beskriva problemet så detaljerat du kan. Varan ska alltid returneras till den butik som skickade den till dig.

    Tänk på att varan ska skickas i lämplig förpackning, och att du alltid ska be om ett kvitto på försändelsen från ditt postombud. Det är nämligen du som ansvarar för paketet/varorna tills de når oss. Spara därför ett kvitto som anger portot samt eventuellt spårningsnummer.

    Obs! Vi löser inte ut paket som skickas mot postförskott eller liknande.

  • Varför har min beställning annullerats?

    Vi ber om ursäkt om en eller fler varor i din beställning har annullerats.

    Eftersom miinto.se består av fysiska butiker kan det tyvärr hända att någon av våra butiker måste annullera en eller flera av dina beställda varor. Det kan bero på att varan sålts i den fysiska butiken samtidigt som du gjorde beställningen och att lagersaldot inte har uppdaterats.

  • Varför har min beställning annullerats?

    Först och främst vill vi be om ursäkt att en vara har annullerats.
    Om din beställning har annullerats har vi lyckligtvis inte dragit några pengar från ditt konto.

    I vissa fall kan dock summan reserveras på ditt konto. Om det händer kan du kontakta kundtjänst, så kan vi försöka få banken att frigöra summan igen. Tänk dock på att det inte är alla banker som har möjlighet att göra detta. Om banken inte kan frigöra beloppet kommer det att vara reserverat i 30 dagar och sedan frigöras automatiskt.

  • Hur annullerar jag min beställning?

    Så fort din beställning lagts in i systemet skickar vi den vidare till den butik som säljer produkten. Därefter behandlar butiken den så fort som möjligt.

    Därför rekommenderar vi att du alltid ringer oss på +45 88 80 86 86 så att vi kan annullera beställningen innan den behandlas av butiken.

    Vi kan tyvärr inte annullera en beställning som redan har behandlats av butiken. Se då istället avsnittet om RETURER.

Shopping

  • Hur fungerar miinto?

    Miinto.se är en webbshop som förmedlar varor för fler än 300 butiker runtom i landet.
    När du beställer en vara kommer den därför din beställning därför att skickas vidare till den butik som du har beställt varan av. Våra butiker har 48 timmar på sig att godkänna dina beställningar, och därför kan det ta upp till två dagar innan du får din orderbekräftelse. Din vara skickas sedan direkt. 

    Om en butik av någon anledning inte kan skicka din beställda vara, kommer din beställning att skickas vidare automatiskt till de butiker som lagerför samma vara. I dessa fall kommer priset att vara detsamma.  

  • Vad händer om en vara är slutsåld? 

    Eftersom vi samarbetar med fysiska butiker kan det tyvärr hända att en vara tar slut i butiken samtidigt som du beställer den via miinto.se. Om det sker kommer du att få ett meddelande via e-post, och vi drar så klart inte pengarna från ditt konto.

    Om du vill veta om en butik kommer att få in varan igen kan du kontakta den aktuella butiken. I vissa fall kan butiken skicka hem varan till dig. Information om butiken hittar du under bilden av produkten. 

  • Kan jag prova en produkt innan jag köper den? 

    Om du hittar en produkt på vår hemsida och gärna vill se den i verkligheten eller prova den, är du så klart välkommen till någon av våra fysiska butiker. Under bilden på produkten ser du i vilka av våra butiker den finns.
    Tyvärr är det inte möjligt att komma till vårt huvudkontor i Köpenhamn och prova varorna, då vi inte har något varulager här.

  • Hur hittar jag mer information om en produkt? 

    Eftersom vi samarbetar med fler än 300 butiker bara i Danmark, så kan vår kundtjänst tyvärr inte alltid svara på specifika frågor om enskilda produkter som finns på miinto.se. Du kan alltid kontakta de enskilda butikerna om du har frågor om några av deras produkter.

    Under varje produkt på hemsidan finns namnet på den butik som lagerför varan, samt ett telefonnummer dit du kan ringa. 

  • Hur kommer jag i kontakt med en butik? 

    Du kan kontakta våra butiker genom att söka efter en specifik vara på vår hemsida. Under bilden på produkten ser du i vilka av våra butiker som varan finns. 

    Du kan antingen ringa butiken direkt eller skicka ett meddelande via formuläret under produkten. 
     
    Om du redan vet vad butiken heter, kan du helt enkelt söka i sökfältet på miinto.se och få fram butikens kontaktuppgifter.

Betalning

  • Hur använder jag en rabattkod eller ett presentkort? 

    Om du har turen att ha en rabattkod eller ett presentkort till miinto.se anger du koden i fältet ”Har du ett presentkort?” när du kommer till kassan.

    Kontrollera att din rabatt har dragits av summan innan du genomför betalningen.
    Tänk även på att du endast kan använda en kod per beställningstillfälle, och att rabatter och presentkort inte kan kombineras.

    Presentkorten är giltiga i 6 månader från utfärdandet. 

  • Hur betalar jag med faktura eller delbetalning? 

    Vi erbjuder faktura och delbetalning i ett samarbete med Collector Credit AB.

    När du väljer faktura/delbetalning får du hem dina varor innan du betalar. Därefter kan du välja att betala hela beloppet på en gång, eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller efter 14 dagar. Tänk på att det tillkommer en fakturaavgift på 39 kronor.

    Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning, och du måste vara minst 20 år gammal vid beställningstillfället.

    När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 12 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan.

  • Jag har inte mottagit min faktura. Hur betalar jag min order?

    Vi beklagar verkligen att du inte har mottagit din faktura från Collector. Om du inte har mottagit din faktura inom 14 dagar efter att du har mottagit dina varor så ska du kontakta Collector. Du kan kontakta Collector via telefon 0101610000

Användare/inloggning

Kundtjänst

  • Hur kontaktar jag kundtjänst? 

    Om du behöver kontakta oss kan du alltid ringa vår kundtjänst på telefonnummer 08-5250 5400, eller skriva till oss på info@miinto.se

    Ha ditt beställningsnummer redo så att vi lättare kan hjälpa dig. 

    Öppettider: 
    Måndag till fredag 10.00-15.00