Världens bästa modebutiker på ett ställe l Fri frakt vid köp över 499.- och smidig retur

Smidig retur inom 14 dagar

Korg 0

Din kundvagn är tom

Hitta dina favorit produkter

Meny

Handelsvillkor

Handelsvillkor

Miintos webbplats(er) (vår ”webbplats” eller ”webbplatser”) och relaterade tjänster tillhandahålls till dig i enlighet med följande användarvillkor.

www.miinto.se ägs och drivs av Miinto AB, ett företag registrerat i Sverige med organisationsnummer SE556825840301 och huvudkontor i Box 7305, 103 90 Stockholm.
Kontakta oss: här

Genom att använda plattformen/plattformarna anger du ditt ovillkorliga godkännande av dessa användarvillkor (”Villkoren”). Vi förbehåller oss rätten att, efter eget gottfinnande, uppdatera eller revidera dessa villkor. Om du fortsätter att använda webbplatsen efter det att ändringar av villkoren har publicerats innebär det att du godkänner ändringarna.

Dessa villkor anger de juridiska villkor som gäller för din användning av vår webbplats http://www.miinto.se någon av dess underdomäner och/eller andra webbplatser som drivs av oss eller för vår räkning och alla applikationer för mobila enheter eller skrivbordsapplikationer som utvecklats av oss eller för vår räkning och de andra tjänster som vi tillhandahåller.

Se till att du förstår dessa villkor innan du använder någon av tjänsterna och notera att du godkänner dessa villkor genom att använda tjänsterna. Om du inte accepterar dessa villkor kommer du inte att kunna använda våra tjänster och du bör lämna webbplatsen omedelbart. Om du fortsätter att använda webbplatsen eller om du beställer produkter kommer vi att betrakta detta som att du accepterar dessa villkor.

När vi nämner ”Miinto”, ”vi”, ”oss”, ”vår”, ”plattformen”, ”webbplatsen” eller ”vår webbplats” hänvisar vi till miinto.se eller, där så är relevant, dess dotterbolag. När ”du” eller ”din” nämns hänvisar vi till dig, den person som besöker webbplatsen och använder de tjänster som erbjuds via webbplatsen. När du handlar på Miinto handlar du produkter från den bästa samlingen av modebutiker och varumärken runt om i världen. När vi nämner ”vår partner” eller ”partnerbutik” hänvisar vi till den eller de butiker eller varumärken som samarbetar med Miinto och som tillhandahåller lager, produktinformation, levererar produkterna och behandlar returer av den eller de produkter som du har köpt från webbplatsen. Du köper produkterna från Miinto, vi kommer att underlätta all nödvändig dialog mellan dig och våra partners.

Visningen av produkter i webbutiken är inte ett erbjudande, utan en uppmuntran till att göra erbjudanden. Ett bindande avtal ingås först när du får en orderbekräftelse.

2) Användning av plattformarna

(a) www.miinto.se är öppen 24 timmar om dygnet, vilket innebär att du kan handla nästan när som helst. Vi kan dock ibland ta ner webbplatsen på grund av underhåll. Du kan endast göra inköp när webbplatsen är öppen och tillgänglig.

(b) För att göra en beställning via hemsidan måste du vara över arton (18) år och ha ett giltigt betalkort som accepteras av oss. Om du ännu inte har fyllt arton (18) år kan du dock fortfarande köpa produkter om du har fått samtycke från din vårdnadshavare eller på annat sätt har laglig rätt att göra köpet. Du samtycker till att all information som du lämnar till plattformen, inklusive personuppgifter, ska vara sann, korrekt, aktuell och fullständig, att du är över 18 år, att du är behörig att använda din valda betalningsmetod och att det finns tillräckliga medel på det relevanta kontot för att täcka kostnaden för din beställning.

(c) Miinto vidtar alla rimliga försiktighetsåtgärder för att hålla din personliga information inklusive detaljerna i din beställning och betalning säkra, men vi kommer inte att vara ansvariga för någon förlust du kan drabbas av om en tredje part skaffar sig obehörig tillgång till någon personlig information som du tillhandahåller när du öppnar eller gör en beställning på plattformen. För mer information om hur vi använder och lagrar dina personuppgifter, se vår Integritetspolicy & Kak policy.

(d) Genom att slutföra utcheckningsprocessen och göra en beställning erbjuder du dig att köpa produkterna. Alla beställningar är föremål för tillgänglighet och bekräftelse av orderpriset och lagertillgänglighet, och vi kan behöva annullera din beställning eller en del av din beställning om produkten antingen inte är tillgänglig eller inte är tillgänglig till orderpriset som bestäms av den relevanta partnerbutiken.

(e) Du kan endast göra en beställning på Miinto om du är en privat konsument. Vi kan inte sälja produkter som visas på vår webbplats till företag (och kommer därför inte heller att kunna tillhandahålla momsfakturor i samband med eventuella Miinto-beställningar). Erbjudandena på vår webbplats riktar sig uteslutande till konsumenter som genomför köpet i ett syfte som inte kan hänföras till deras kommersiella eller yrkesmässiga verksamhet. Genom att göra en beställning på Miinto förklarar du att du agerar uteslutande för privata ändamål.

(f) Om en vara som du beställt annulleras eller returneras kan Miinto efter eget gottfinnande skicka ett e-postmeddelande till dig med alternativ som finns tillgängliga på webbplatsen.

3) Användarkonto

(a) För att kunna använda vissa av funktionerna på Webbplatsen måste du registrera dig och få ett konto via Webbplatsen (ett Konto).

(b) Som en del av registreringsprocessen för kontot och som en del av din fortsatta användning av webbplatsen måste du tillhandahålla personlig information och detaljer, till exempel din e-postadress, för- och efternamn, önskat användarnamn, ett säkert lösenord, fakturerings-, post- och fysiska adresser, mobiltelefonnummer, betalningsinformation, betyg och recensioner, verifierade identifieringar och annan information som kan bestämmas av oss från tid till annan.

(c) Du samtycker till att du är ensam ansvarig för att:

(i) att upprätthålla sekretessen och säkerheten för din kontoinformation och ditt lösenord; och

(ii) alla aktiviteter och aktiviteter från tredje part som sker via ditt konto, oavsett om dessa aktiviteter har godkänts av dig eller inte.

(d) Du garanterar att all information som du lämnar i samband med att du genomför registreringsprocessen för Kontot alltid kommer att vara korrekt, ärlig, korrekt och uppdaterad.

(e) När du har slutfört registreringsprocessen för Kontot kan vi, efter eget gottfinnande, välja att acceptera dig som en registrerad användare på Webbplatsen och förse dig med ett Konto.

(f) Vi kan stänga av eller säga upp ditt Konto av vilken anledning som helst, inklusive om du inte följer Villkoren.

(g) Vi kommer inte att vara ansvariga gentemot dig för, och frånsäger oss uttryckligen allt ansvar för, kostnader, förluster, skador eller utgifter som uppstår på grund av att du inte upprätthåller säkerheten för din kontoinformation eller ditt lösenord.

(h) Du samtycker till att befria Miinto från allt ansvar för eventuella förluster eller skador som uppstår på grund av eller i samband med information som du tillhandahåller som inte är korrekt, ärlig, korrekt eller uppdaterad.

(i) (Uppsägning av konto från din sida) Du är ansvarig för uppsägningen av ditt konto. Du kan när som helst säga upp ditt konto genom att använda den funktion som tillhandahålls på webbplatsen.

(j) (Vi avslutar kontot) I den utsträckning som lagen tillåter förbehåller vi oss rätten att avsluta din tillgång till hela eller delar av webbplatsen när som helst utan föregående meddelande, oavsett anledning, under förutsättning att vi återbetalar eventuella avgifter för produkter som du har betalat för men inte mottagit. Vi kan också avsluta din tillgång till hela eller delar av webbplatsen när som helst utan föregående meddelande utan att utfärda en återbetalning om du bryter mot någon bestämmelse i dessa villkor.

4) Användarens skyldigheter

Som användare samtycker du till följande:

(a) att inte skrämma, trakassera, utge dig för att vara en annan person, förfölja, hota, mobba eller utsätta någon annan användare för fara eller distribuera oönskat kommersiellt innehåll, skräppost, spam, bulkinnehåll eller trakasserier;

(b) att inte dela ditt konto med någon annan person och att all användning av ditt konto av någon annan person är strängt förbjuden. Du måste omedelbart meddela oss om obehörig användning av ditt konto, lösenord eller e-postmeddelande, eller om något annat brott eller potentiellt brott mot Plattformens säkerhet;

(c) att inte använda Plattformen för något annat ändamål än för att vidta åtgärder för att köpa produkter, inklusive:

(i) du får inte använda Plattformen på ett sätt som är olagligt eller bedrägligt eller underlättar olaglig eller bedräglig verksamhet (inklusive att begära eller acceptera ett jobb eller en försäljning som inkluderar olagliga varor, aktiviteter eller syften); och

(ii) du får inte använda Plattformen i samband med kommersiella eller penningskapande eller andra reklam- eller marknadsföringsåtgärder förutom de som stöds häri, eller som skriftligen godkänts av oss;

(d) inte agera på något sätt som kan skada Miintos eller associerade eller intresserade parters rykte eller göra något alls som strider mot Miintos eller plattformens intressen;

(e) du får inte göra någon automatiserad användning av Plattformen och du får inte kopiera, reproducera, översätta, anpassa, variera eller modifiera Plattformen utan vårt uttryckliga skriftliga medgivande

(f) att vi kan komma att ändra funktioner i Plattformen eller de produkter som erbjuds via Plattformen när som helst utan föregående meddelande till dig

(g) att information som ges till dig via Plattformen, av oss eller någon Partnerbutik, är allmän till sin natur och att vi inte tar något ansvar för något som orsakas av åtgärder som du vidtar i förlitan på den informationen.

5) Produkter och prissättning

(a) Alla priser som visas på www.miinto.se är i svenska kronor (SEK/kr) inklusive moms. Leveranskostnader ingår inte i priserna och kommer att debiteras i tillägg.

(b) Miinto vidtar alla rimliga åtgärder för att säkerställa att produktdetaljer, beskrivningar och priser som visas på webbplatsen är korrekta, men eftersom denna information tillhandahålls oss av partnerbutikerna kan det finnas fall där fel uppstår. Om vi upptäcker ett fel i priset på en produkt är vi inte skyldiga att fullfölja en beställning av denna produkt till det felaktiga priset och förbehåller oss rätten att annullera en sådan beställning som har accepterats eller är under transport. I händelse av fel kommer du att informeras så snart som möjligt och du kommer inte att debiteras för produkten.

(c) Produkter som ligger i din korg är inte reserverade och kan köpas av andra användare. Vi kommer att göra vårt bästa för att ta bort alla produkter som är slutsålda från webbplatsen så snart som möjligt. Eftersom det finns en fördröjning mellan den tidpunkt då en beställning görs och den tidpunkt då en beställning accepteras, kan lagertillgängligheten för en viss produkt ändras. Om en produkt som du har beställt blir slut i lager efter att vi har accepterat din beställning, ska Miinto inte hållas ansvarigt för att inte kunna tillhandahålla den produkten. Om en sådan situation uppstår kommer vi att meddela dig så snart som möjligt och du kommer inte att debiteras för den slutsålda produkten.

(d) Friskrivning från garantier

Webbplatsen, dess innehåll och alla texter, bilder, varor och annan information på, tillgänglig via webbplatsen tillhandahålls på en ”som tillgänglig” och ”som den är” basis utan garanti av något slag, inklusive men inte begränsat till, underförstådda garantier för säljbarhet, lämplighet för ett visst syfte eller icke-intrång. Specifikt, men inte begränsat till, garanterar Miinto inte att:

(i) innehållet och informationen som finns tillgänglig på denna webbplats är fri från fel;

(ii) de funktioner som finns på denna webbplats kommer att vara oavbrutna eller fria från fel

(iii) defekter kommer att korrigeras.

(e) Alla erbjudanden, rabatter eller kampanjrabatter (”Kampanjen”) som erbjuds på Plattformen är endast giltiga för användning som en del av ett köp som görs via www.miinto.se. Inget kontantalternativ kommer att erbjudas för någon Kampanj. Kampanjen kan inte kombineras med någon annan kupong, erbjudande eller kampanjrabatt och den måste lösas in senast det datum som publiceras (om tillämpligt och tillhandahållet). Vi kommer inte under några omständigheter att kunna uppfylla felaktiga kampanjer och rabattkoder som erbjuds av tredje part som vi inte är anslutna till och/eller inte har kommit överens om att genomföra en Kampanj med.

6) Betalningar & skatt

(a) Vi kan använda tredjepartsbetalningsleverantörer (Betalningsleverantörer) för att samla in betalningar för produkter, inklusive PayPal & Swish. Betalningsleverantörens behandling av betalningar kommer, utöver dessa villkor, att omfattas av betalningsleverantörens villkor och sekretesspolicy och vi ansvarar inte för betalningsleverantörens säkerhet eller prestanda. Vi förbehåller oss rätten att korrigera, eller att instruera vår Betalningsleverantör att korrigera, eventuella fel eller misstag vid insamlingen av din betalning.

(b) I en kreditkortstransaktion måste du använda ditt eget kreditkort. Miinto ansvarar inte för något kreditkortsbedrägeri. Ansvaret för att använda ett kort på ett bedrägligt sätt kommer att ligga på användaren och bevisbördan för att ”bevisa motsatsen” ska uteslutande ligga på användaren.

När du väljer Klarne eller Walley som betalningsmetod kan en avgift för tredjepartsbetalning tillkomma. Avgiften kommer att vara synlig i utcheckningen. Eventuell avgift för tredjepartsbetalning är inte återbetalningsbar och återbetalas inte om ett köp returneras.

(c) Miinto presentkort

Ett digitalt presentkort (”eGift Card”) som köpts på Miinto är giltigt i 1 år från det datum då det utfärdades. Ett eGift Card som köpts på www.miinto.se får endast användas på www.miinto.se. Ett Miinto eGift Card kan inte lösas in eller bytas ut mot kontanter och återbetalning av kontanter kommer inte att vara tillgänglig för produkter som köpts med ett Miinto eGift Card.

Ett presentkort kan inte användas tillsammans med andra presentkort, kuponger eller rabattkoder. När du använder ett Miinto eGift Card kommer beloppet för ditt köp att dras av från det totala saldot på Miinto eGift Card. Om det totala beloppet för ditt köp är lägre än värdet på eGift Card, kommer eventuellt saldo att lämnas som kredit för dig på ditt Miinto eGift Card för att spendera i framtiden. Vid retur och återbetalning av produkt(er) som köpts med ett Miinto eGift Card kommer du att få en ny presentkortskod med ett saldo som totalt motsvarar de produkter som returnerats och återbetalats.

I händelse av att ett Miinto eGift Card förloras eller stjäls kan det inte ersättas, återbetalas, annulleras på något sätt eller bytas ut mot en ny presentkortskod. Risken för eGift Card överförs till dig vid mottagandet av e-postmeddelandet, och Miinto ansvarar inte för någon användning av medlen på något Miinto eGift Card utan din vetskap eller ditt samtycke. Ytterligare åtgärder kan vidtas om det finns misstanke om bedräglig användning av ett kreditkort.

(d) När du köper produkter från webbplatsen kommer Miinto AB att fakturera dig direkt för produkten och tillhörande leveranstjänster. Om produkterna finns i Storbritannien vid försäljningstillfället kommer Miinto AB att fakturera dig direkt för produkten och tillhörande leveranstjänster. Detta ändrar inte det underliggande avtalet som reglerar leveransen av produkter från partnerbutiken till dig och alla dina lagstadgade rättigheter påverkas inte.

Ett bindande avtal ingås först när du får en orderbekräftelse. Vi förbehåller oss rätten att inte skicka din beställning till Partnerbutiken, och vi förbehåller oss rätten att inte acceptera din beställning om, till exempel, den beställda produkten är slut i lager eller på annat sätt inte är tillgänglig, eller om vi inte kan få godkännande för din betalning eller om du inte uppfyller behörighetskriterierna (t.ex. om du är under 18 år).

(e) Betalning med Klarna
I samarbete med Klarna Bank AB erbjuder vi betalningsalternativen: Banköverföring eller Dela upp. När du väljer Klarna som betalningsmetod kan ett tillägg för betalningsmetod tillkomma, vilket visas i kassan. Observera att denna avgift inte är återbetalningsbar och inte kommer att återbetalas om beställningen returneras

För fullständiga villkor för Klarna, klicka på länkarna nedan:
Klarnas villkor
Klarnas integritetspolicy

Om du har frågor om din Klarna-faktura, betalningar eller återbetalningar, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst:www.klarna.com/se/kundservice/

(f) Betalning med Walley
I samarbete med Walley erbjuder vi Walley - Köp nu, betala senare.

Faktura eller delbetalning innebär att du får varan innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delbetalningar. Förfallodagen kan skilja sig åt och framgår av den faktura eller avbetalningskupong som skickas till dig. En kreditprövning genomförs, vilket i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift och ränta.

Fullständiga villkor för Walley hittar du här:
Allmänna villkor för faktura och checkräkningskredit
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Walleys hantering av personuppgifter

För hjälp eller frågor gällande fakturor, betalningar eller återbetalningar vänligen besök my.walley.se eller kontakta deras kundtjänst via e-post hello@walley.se eller telefon +46 101 61 01 00.

(g) Betalning med Swish

Adyen N.V. (“Adyen”) is factoring on behalf of MIINTO (Miinto AB) for this transaction. Your payment is therefore made to Adyen.

(h) Donationer till Röda Korset
En donation till danska Röda Korset betraktas som en slutlig donation och återbetalas därför inte. Du bestämmer själv hur mycket du vill donera. Alla insamlade medel doneras till Röda Korset.

Genom att donera till Röda Korset via Miinto deltar du automatiskt i tävlingen om att vinna ett presentkort på 1000 kr. Vinnaren kommer att dras var tredje månad och kontaktas direkt av Miinto via e-post.

7) Frakt & leverans

(a) Leveranskostnader ingår inte i produktpriset och debiteras i tillägg, och eventuella sådana leveranskostnader kommer att vara synliga vid utcheckningen. Vår standardleveransmetod är gratis för beställningar som uppgår till mer än 499 kr. Leveranskostnaderna (som inkluderar moms som debiteras av oss) varierar beroende på vilka produkter du har beställt och din leveransadress. De leveransmetoder som är tillgängliga för ditt köp visas vid utcheckningen.
Vi erbjuder leverans till hela Sverige.

(b) Den beräknade leveranstiden för produkten/produkterna kommer att anges i din leveransbekräftelse via e-post. Vi kommer att försöka se till att din beställning levereras inom den beräknade leveranstiden, men det kan finnas omständigheter där leveransen försenas på grund av händelser utanför vår rimliga kontroll. Om detta inträffar kommer vi att försöka ordna så att din(a) produkt(er) levereras så snart som möjligt, men vi kommer inte att vara ansvariga gentemot dig för eventuella förluster som uppstår till följd av sådan försening. Under vissa omständigheter kan vår leveranspartner tillhandahålla dig valfria tjänster vid leveransen av din beställning, t.ex:

(i) signaturfrihet: att välja bort kravet på att lämna en signatur vid leverans;
(ii) lämna till granne, reception eller säkerhet: omdirigera leveransen till en alternativ utsedd mottagare;
(iii) ändra leveransdatum: välja ett nytt leveransdatum som passar dig bättre; och/eller
(iv) omdirigera till ett utlämningsställe: hämta ut ditt paket från ett utlämningsställe i närheten.

Genom att välja någon av dessa tjänster, inklusive genom eventuella standardinställningar som du kan ha valt med vår leveranspartner separat, bekräftar du och samtycker till att Miinto inte ska ha något ansvar eller ansvar för förlust eller skada som kan uppstå till följd av att din beställning levereras på det sättet.

(c) Om ett paket returneras till avsändaren till följd av att du vägrar att ta emot paketet vid leverans eller inte hämtar ut paketet, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppkommit.

8) Returer, avbeställningar och återbetalningar

(a) Du har automatiskt en 14-dagars ”ångerrättsperiod”, som börjar dagen efter att du, eller en person för din räkning, tar emot den produkt som du har köpt på webbplatsen. Returnerade produkter måste följa vår returpolicy:

Produkterna måste vara oanvända, utan skador och oanvända

- Måste returneras med alla taggar inklusive eventuella Miinto-taggar fastsatta i sitt ursprungliga läge
- När det tillhandahålls måste märkeslådor, dammsugarpåsar och dokument läggas i lådan med den returnerade artikeln
- När du provar skor rekommenderas det att du provar på mjuka ytor för att undvika märken på sulorna, och undvik att skada den märkta skokartongen
- Underkläder och badkläder får endast provas utanpå dina egna kläder. Returer av produkter som är slitna eller nedsmutsade accepteras inte.
- Alla returer måste förpackas i skyddande emballage, märkesförpackningar, t.ex. lådor och påsar, får inte användas som förpackningsmaterial för frakt.
- Vi tillåter inte returer av skräddarsydda eller personliga produkter.

Behandla produkterna varsamt när du provar dem och returnera dem i samma skick som du fick dem. Efter att du har fått dina produkter får du endast hantera produkterna på ett sätt som gör det möjligt att fastställa deras art, egenskaper och funktionssätt. Om produkten har använts utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den är använd, vilket innebär att om du returnerar ditt köp kan du endast få tillbaka en del av eller hela köpesumman, beroende på produktens kommersiella värde.

(b) För att avbryta ett köp som har placerats, vänligen meddela oss så snart som möjligt via telefon, vår kontaktinformation finns i vårt Hjälpcenter. Om du väljer att avbeställa mer än 24 timmar efter att köpet gjordes förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avbeställningsavgift.

(c) För att utöva ångerrätten måste du tydligt meddela oss detta senast 14 dagar efter att du, eller någon för din räkning, har tagit emot varan. För att returnera måste du tydligt informera oss, företrädesvis genom att

- använda vårt standardformulär för retur: https://www.miinto.se/rma-product
- e-post eller chatt som du hittar i vårt Hjälpcenter
- med hjälp av detta standardformulär för avbeställning

Om du ångrar en beställning (eller del av en beställning) under ångerfristen förväntar vi oss att du skickar tillbaka produkterna till den relevanta partnerbutiken så snart som möjligt efter att du har meddelat oss, och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill returnera köpet.

(d) Produkten/produkterna måste returneras till den partnerbutik som ursprungligen tillhandahöll produkterna eller till en sådan adress som kan komma att meddelas dig på returetiketten. Du kommer att få en returetikett för att skicka produkterna, antingen bifogad i paketet eller i det sista steget i vårt returformulär: https://www.miinto.se/rma-product. En returfraktavgift på 59 kr per vara kommer att dras av från det totala beloppet som återbetalas.

För returleveransen måste du se till att du har förpackat produkterna på ett lämpligt och säkert sätt. Du är nämligen själv ansvarig för produkterna fram till dess att partnerbutiken får tillbaka produkterna. Därför ber vi dig att spara sändningsbeviset (kvitto på leverans) och spårningsnumret. När produkten/produkterna har returnerats är det vår partnerbutik som hanterar din retur.

Kunderna är ansvariga för alla returer som görs på egen bekostnad och som inte använder vår standardreturservice. Vi och våra partnerbutiker accepterar inte leverans av paket där fraktavgifterna ska betalas av mottagaren vid leverans.

(e) Återbetalning

När din retur har mottagits av partnerbutiken kan det ta upp till 10 arbetsdagar att undersöka och behandla din retur. När din retur har accepterats kommer vi att återbetala alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive fraktkostnader (utom eventuella extra kostnader som kan ha tillkommit på grund av att du själv har valt en annan typ av leverans än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder) med den ursprungliga betalningsmetoden. Dessutom kommer en returfraktavgift på 59 kr per artikel att dras av från det totala beloppet som återbetalas. En återbetalning tar i allmänhet upp till 5 arbetsdagar innan den syns på ditt konto, detta beror på din betalningsleverantör, och det är viktigt att notera att Miinto inte har någon kontroll över denna process.

I händelse av att produkten har förlorat värde som du är ansvarig för, dras denna värdeförlust av från det belopp som återbetalas.

(f) Om en vara returneras kan Miinto efter eget gottfinnande skicka dig ett e-postmeddelande med inköpta alternativ som erbjuds på webbplatsen.

(g) Återbetalning via Klarna
Med Klarna - Betala nu kommer beloppet att finnas på ditt konto inom 5-7 arbetsdagar.

Med Klarna - Dela upp återbetalas beloppet inom 5-7 bankdagar. Om den totala skulden är större än återbetalningen dras återbetalningen av från det totala beloppet på ditt finansieringskonto. Om den totala skulden är mindre än det återbetalade beloppet, återbetalas det överskjutande beloppet till ditt bankkonto.

Om du har några frågor om din Klarna-faktura, betalningar eller återbetalningar, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst: https://www.klarna.com/se/kundservice/

(h) Återbetalning med Walley
Om du har betalat din faktura men ändå avbrutit ditt köp har du ett tillgodohavande hos Walley. För att kunna återbetala krediten behöver Walley dina kontakt- och kontouppgifter, eftersom Walley inte lagrar dessa uppgifter i samband med din betalning. Mejla dina uppgifter till hello@walley.se eller ring +46 101 61 01 00.

9) Immateriella rättigheter

(a) Miinto behåller äganderätten till plattformen och allt material på plattformen (inklusive text, grafik, logotyper, design, ikoner, bilder, ljud- och videoinspelningar, prissättning, nedladdningar och programvara) (plattformsinnehåll) och förbehåller sig alla rättigheter till immateriella rättigheter som ägs eller licensieras av den som inte uttryckligen beviljas dig.

(b) Du får göra en tillfällig elektronisk kopia av hela eller delar av Plattformen i det enda syftet att visa den. Du får inte på annat sätt reproducera, överföra, anpassa, distribuera, sälja, modifiera eller publicera Plattformen eller något Plattformsinnehåll utan vårt föregående skriftliga medgivande eller enligt vad som är tillåtet enligt lag.

c0) Länker till andra webbplatser

(a) Plattformen kan innehålla länkar till andra webbplatser som inte är vårt ansvar. Vi har ingen kontroll över innehållet på några länkade webbplatser och vi ansvarar inte för det innehållet.

(b) Inkludering av en länkad webbplats på Plattformen innebär inte att vi godkänner eller stödjer den länkade webbplatsen.

11) Säkerhet

Vi tar inte ansvar för förlust av eller skada på datorsystem, mobiltelefoner eller andra elektroniska enheter som uppstår i samband med användning av Plattformen. Du bör vidta dina egna försiktighetsåtgärder för att säkerställa att den process som du använder för att få tillgång till Plattformen inte utsätter dig för risk för virus, skadlig datorkod eller andra former av störningar.

12) Klagomål & reklamationer

(a) Ditt köp omfattas av Consumer Rights Act 2015, Consumer Contracts Regulations, - (och andra relaterade förordningar), inklusive bestämmelserna om defekter. Detta innebär att du antingen kan få en defekt produkt reparerad, utbytt, få tillbaka en del av eller hela produktens värde, beroende på den specifika situationen. Det krävs att reklamationen är befogad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Observera att produkter som är skadade till följd av normalt slitage, olyckshändelse eller felaktig användning inte anses vara felaktiga, inte accepteras och skickas tillbaka till dig.

(b) Du måste kontakta oss omgående och reklamera inom ”skälig tid” efter att du har upptäckt att varan saknas. Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt och inom 2 månader från det att felet upptäcktes. Du kan lämna in ett klagomål genom att använda vårt standardformulär eller kontakta oss via e-post info@miinto.se.

(c) Om det inte anses vara ett berättigat klagomål måste du själv betala alla kostnader för frakt, inklusive våra fraktkostnader för att returnera produkten efter att ha undersökt den, och vi har också rätt att debitera dig en avgift på upp till 150 kr för att undersöka produkten. För returleveransen måste du se till att du har förpackat produkterna på ett lämpligt och säkert sätt. Du är nämligen själv ansvarig för paketet/produkterna fram till dess att partnerbutiken får tillbaka dem. Vi accepterar inte leverans av paket där fraktkostnaden ska betalas av mottagaren vid leverans.

(d) En produkt som köpts på Miinto kanske inte är berättigad till återbetalning, delåterbetalning, reparation eller utbyte, om den

(i) beskrevs som felaktig vid köpet. Eventuella befintliga skador eller slitage på vintageprodukter och begagnade produkter beskrivs i produktbeskrivningen och är undantagna från alla garantier.
(ii) har skadats genom att du har försökt reparera varan själv eller fått någon annan att reparera den.
(iii) har blivit modifierad

13) Sekretess- och cookiepolicy

Du kan läsa om Miintos hantering av dina personuppgifter och dina rättigheter i Miintos integritetspolicy.

Dina medlemsuppgifter lagras hos Miinto. De uppgifter som lagras hos Miinto kommer också att användas för statistiska och marknadsföringsrelaterade ändamål.

Du har när som helst rätt att få insyn i vilka uppgifter Miinto behandlar om dig. Du kan be om att få de uppgifter som Miinto har om dig korrigerade, blockerade eller raderade. Du kan också få information om identiteten på dem som tar emot dina uppgifter och annan relevant information om behandlingen av dina uppgifter. Du kan kontakta Miinto på dataprotection@miinto.com för mer information.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta Miinto på dataprotection@miinto.com eller följa de instruktioner som ges i kommunikation från Miinto.

Dessutom, som nämnts ovan, delar Miinto inte dina uppgifter med andra företag utan ditt samtycke, såvida inte detta krävs enligt lag eller du har bett om att få specifik information.

14) Registrera dig för att få nyheter från Miinto

(a) Genom att prenumerera på nyhetsbrevet samtycker du till att Miinto AB skickar marknadsföringsmaterial till dig via e-post, SMS och MMS avseende produkter som marknadsförs och säljs direkt av Miinto, inklusive kläder, väskor, accessoarer, cyklar, utomhusprodukter, hushållsprodukter, köks- och bordsartiklar, möbler, skönhets-, hud- och hårvårdsprodukter, erbjudanden, försäljning, tävlingar, evenemang och andra liknande marknadsföringsaktiviteter. Du ger också ditt samtycke till att få e-postmeddelanden om avbrutna beställningsprocesser.

Du godkänner även att Miinto samlar in, behandlar och registrerar de personuppgifter som du har angett, och att dessa uppgifter kan skickas vidare till andra företag inom Miinto Group samt till tredje man som marknadsför de angivna produkterna för Miintos räkning. Dina medlemsuppgifter lagras hos Miinto. Dessutom kommer uppgifter som lagras hos Miinto att användas för statistiska och marknadsföringsmässiga syften. Du har rätt att när som helst få information om vilka uppgifter Miinto behandlar om dig. Du kan be att få den information som Miinto har om dig korrigerad, blockerad eller raderad. Du kan även få information om identiteten på mottagare av dina uppgifter samt annan relevant information om hur dina uppgifter behandlas. Du kan kontakta Miinto på info@miinto.se för mer information. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta Miinto på info@miinto.se eller enligt informationen som finns i de meddelanden som du får från Miinto. Förutom vad som anges ovan delar Miinto inte dina uppgifter med andra företag utan din tillåtelse såvida inte detta krävs enligt lagstiftningen, eller om du har bett om att ta emot konkret information.

(b) När du registrerar dig för nyhetsbrevet deltar du automatiskt i vår tävling om att vinna ett presentkort på 1000 kr. Vinnaren dras slumpmässigt i slutet av varje månad och kommer att kontaktas direkt av Miinto via e-post. Alla sådana tävlingar kan regleras av separata villkor, som kommer att meddelas till deltagarna i tävlingen.

(c) Förfrågningar kommer endast att skickas ut från Miinto AB. Du kan alltid avregistrera dig från vårt nyhetsbrev genom att använda följande länk: https://miinto.se/unsubscribe_newsletters.php. För att avregistrera dig från nyhetsbrevet via SMS, skicka ”STOPP MIINTO” till 71550.

15) Fair Use Policy (Policy för rättvis användning)

Vi strävar efter att alltid erbjuda våra kunder den bästa möjliga upplevelsen när de besöker vår sida. Vår Fair Use Policy är ett sätt för oss att fortsätta erbjuda bra erbjudanden, gratis frakt över 499, genom att begränsa beteende som utnyttjar våra tjänster på bekostnad av våra andra kunder, våra partners och vår verksamhet.

Om våra system upptäcker onormalt beteende eller vi har rimliga misstankar om missbruk, bedrägeri eller på annat sätt exploaterande användning av tjänster som erbjuds på Miinto, kan vi vidta åtgärder för att förhindra sådan användning. Våra åtgärder kan inkludera avslag eller annullering av beställningar och avstängning eller uppsägning av ditt konto hos Miinto.
Om ditt konto har blivit blockerat och du tror att vi har gjort ett misstag, snälla kontakta vårt kundtjänst team på fairuse@miinto.com

Vi identifierar onormalt och misstänkt beteende genom olika faktorer relaterade till din interaktion med Miinto-plattformen, t.ex. orderhistorik, kommunikation med Miinto-representanter, returmönster, användning av plattformen med mera. Om sådant beteende identifieras förbehåller vi oss rätten att antingen tillfälligt eller permanent hindra dig från att göra transaktioner och/eller stänga av all åtkomst till ditt Miinto-konto.

16) Vistelseort och lagval

Köp av produkt(er) via www.miinto.se är underkastat svensk lag. Varje part samtycker oåterkalleligen till att domstolarna i Sverige ska ha exklusiv jurisdiktion för att lösa eventuella tvister eller anspråk (inklusive icke avtalsenliga tvister eller anspråk) som uppstår på grund av eller i samband med dessa villkor eller dess ämne eller utformning.

Om du vill klaga på ditt köp ska du kontakta kundtjänst via e-post: info@miinto.se

Om du inte kan lösa tvisten med vårt Customer Success Team kan du vända dig till Konsumentverket/KO för råd och information om konsumentvaror och tjänster. Du kan kontakta dem via deras webbplats: www.konsumentverket.se/

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du lämna in ett klagomål via Europeiska kommissionens online klagomålsportal (ODR) här: http://ec.europa.eu/consumers/odr