Världens bästa modebutiker på ett ställe l Fri frakt vid köp över 499.- och alltid fri retur
Få 15% EXTRA rabatt på rean med koden: EXTRA15
Korg 0

Din kundvagn är tom

Meny
FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 499,- OCH FRI RETUR

FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 499 SEK

FRIA RETURER INOM 14 DAGAR

Back

Guess

Det världsberömda och anrika klädföretaget GUESS grundades år 1981 av de fyra bröderna Georges, Armand, Paul och Maurice Marciano som flyttade från Frankrike till USA i jakten om att uppfylla deras stora företagsdröm. GUESS företagshistoria är en historia i sig själv och vi väljer därför här att sammanfatta den kort.

En McDonald’s reklam gav namn till företaget

När bröderna var unga så öppnade de en rad butiker i Frankrike under namnet MGA innan GUESS fanns i åtanken. Georges Marciano var först bland bröderna med att anlända till USA år 1977. Deras storsäljare i Frankrike: unisex jeansbyxan hade blivit mycket populära och George ville se om deras trend kunde lyfta lika väl i USA. George & Paul Marciano flyttade därför tillsammans till Los Angeles för att se om de kunde skapa en liknande hype kring deras produkt i USA som de hade lyckats skapa i Frankrike.

1981 öppnade de upp den första butiken i exklusiva Beverly Hills men utan att ha ett tilltänkt namn för butiken. Namnet GUESS föddes ur en situation där George körde förbi en reklam som McDonald’s hade där de uppmanade sina kunder att gissa vilket hamburgerställe i stan som serverade den största cheeseburgaren och ringde därefter till sin bror Paul och sa: Jag tror att jag har hittat vårt namn. 'GUESS'.

En dynamisk skaparduo

Tillsammans bildar George och Paul en dynamisk duo. George är individen som besitter den bredare kunskapen inom mode och design medan Paul har ett utomordentligt öga för stil vilket tillsammans skapar en unik och slagkraftig kombination som gör att varumärket sedan starten fortsätter att fördubbla sina försäljningssiffror år efter år och etablerar sig på nya marknader varje år. Bröderna säger att man har hämtat en stor portion inspiration ifrån europeiska trender.

Varumärket är idag ett utav världens mest välkända modevarumärken och det första varuhuset att sälja dess produkter var varuhuset Bloomingdale’s.

Vi på Miinto tycker det är extra viktigt att GUESS arbetar med att ge tillbaka och välgörenhet är idag en viktig hörnsten i bolagets dagliga arbete. År 1994 startade Guess en stiftelse. Denna stiftelsen startades för att kunna ge tillbaka till världen och hjälpa till med att förbättra situationen för tusentals människor i utsatta världsdelar. Stiftelsen stöttar och sponsrar ett flertal organisationer som bl.a. arbetar för att bekämpa AIDS och bevara miljön. Några exempel på ideella organisationer som GUESS stiftelse stödjer är bl.a. AIDS Project LA, Ronald McDonald House, The Heart Foundation och Children Uniting Nations.

Bibehålla en innovativ och äventyrlig stil

Trots att varumärket är ett erkänt och etablera varumärke sedan många år tillbaka så lyckas man bibehålla en innovativ och äventyrlig stil vilket är unikt för ett varumärke med så många år på nacken. Varumärket har alltid arbetat aktivt med välkända och omtyckta ikoner vilket har varit en stor nyckel i deras framgång. På senare år har GUESS även etablerat sig som en välkänd aktör inom sociala medier där varumärket ofta syns tillsammans med världsberömda profiler.

GUESS är idag ett internationellt varumärke med kollektioner innehållande kläder så som eleganta klänningar och kostymset tillika moderiktiga väskor och accessoarer. Varumärket finns hos återförsäljare i över 80 länder och finns tillgängligt på samtliga jordens kontinenter. Vi på Miinto är glada att få vara en återförsäljare av GUESS!

Miinto är en stor plattform för dig som älskar kläder, accessoarer och skor. Vår ambition är att vara den bästa plattformen för dig som vill shoppa kläder online. Genom att vi samarbetar med olika fysiska butiker, snarare än att försöka konkurrera ut dem, kan vi erbjuda ett mycket stort och brett utbud av kläder, accessoarer och skor från bland annat Guess. Idag representerar vi tusentals märken utöver Guess och vi är noga med att ständigt uppdatera vår lista över vilka märken vi samarbetar med.

Miinto är inte en plattform för endast exklusiva och dyra märken – istället försöker vi att skapa ett så brett och mångfaldigt utbud som möjligt. Det gör nämligen att du som kund får ett så brett utbud som möjligt, i alla fall enligt oss på Miinto.

Stort utbud från Guess

Vi vet att vårt utbud, inte bara från Guess, utan från alla märken är stort och det kanske kan kännas svårt för dig som kund att få en överskådlig blick över alla de produkter vi erbjuder. Du kan enkelt använda en av de smarta sökfunktioner som finns här på sidan. Med sökfunktionen kan du enkelt välja din favoritfärg eller din storlek. Sidan sorterar sig sedan automatiskt och du ser då endast produkter som passar dig och som du verkligen är intresserad av.

Samtidigt behöver du aldrig vara orolig för att överstiga din budget när du shoppar kläder från Guess här på Miinto eftersom du kan välja att undre och övre pris. När du har valt din prisnivå blir du endast presenterad för produkter som matchar din budget. Du kan helt enkelt shoppa loss när det passar dig utan att vara orolig för att det ska gå åt för mycket pengar.

Miinto startades som ett projekt i Danmark. Det var de två vännerna Mike och Konrad som lanserade plattformen 2009. Till en början fanns Miinto bara i Danmark men konceptet spreds snabbt till både Norge och Holland, där det också blev en stor succé.

Idag är de flesta våra kunder från Danmark, Norge och Holland. Men idag är vi faktiskt representerade på 14 olika marknader över hela världen. Vår ambition är att växa ännu mer och vi arbetar för att kunna erbjuda konsumenter över hela världen att shoppa kläder från en stor variation av olika märken och varuhus oavsett var de bor någonstans.

Vi motverkar överproduktion

Klädindustrin har en effekt på klimatet, det är fakta. Och boven i dramat är ofta den överproduktion som uppstår när klädproducenter tvingas producera extra upplagor av sina kollektioner som butiker runt om i världen kan fylla sina lager med. Eftersom vi på Miinto inte har något lager kan du bidra till att minska överproduktionen, inom klädindustrin, genom att shoppa kläder från Guess här hos oss. De kläder, accessoarer och skor – från Guess och alla andra märken – som du ser här på Miinto finns alltså redan i fysiska butiker, vilket gör att överproduktionen minskas.

Scrolla ner och hitta nya favoriter till din garderob från Guess och gör dig redo inför kommande säsong. Om du skulle undra över någonting är du alltid välkommen att kontakta oss på Miinto, vi älskar mode precis som du och hjälper gärna med alla de frågor du kan tänkas ha.

filter

5389 resultat

Sida 1 av 54

Nästa

Sida 1 av 54