SUMMER SALE - Spara upp till 70% | Handla extraordinära erbjudanden direkt från lokala butiker 

SUMMER SALE - Spara upp till 70%

Meny
FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 499,- OCH ALLTID FRI RETUR!
Korg
0

Din kundvagn är tom

Back

J Brand

J Brand grundades år 2004 av Jeff Rudes som redan då hade 30 års erfarenhet av branschen. Varumärket erbjuder sina kunder klassiska och sofistikerade jeans där tyngden ligger på passform, tidlös design och inspirationen att få varje kvinna att känna sig och se vacker ut i sina jeans. Detta ger varumärket en vinnande kombination vad gäller stil, bekvämlighet och kvinnlighet när det kommer till just denim.

När Jeff Rudes valde att grunda J Brand hade han, som ovan nämnt, redan många års erfarenhet av branschen. Bland annat hade han startat ett annat denim-varumärke några år tidigare som hade namnet Paris 2000. Efter att han flyttat sin verksamhet från New York till Los Angeles etablerade han ett flertal olika varumärken på marknaden, bland annat Area Code, Lycra knits och A. Gold E.

Visionen med J Brand var att skapa jeans som har en så pass bra passform att de följer konturerna på kroppen hos den som bär dem. Första kollektionen lanserades år 2005 och blev snabbt mycket populär, även hos kändisar. J Brand var det första varumärket som erbjöd jeans med en urtvättad look.

Några år efter att varumärket grundades, närmare bestämt år 2008, lanserades första kollektionen för män. Kollektionen reflekterade det maskulina i kombinationen med klassiskt hantverk och en känsla av vintage. Färgerna och passformerna i denna kollektion blev snabbt mycket populärt bland kunder i olika åldrar och olika länder och varumärket fick snabbt en massa nya fans. Varumärket arbetar mycket med kundrelationer och strävar ständigt efter att kunna ge sina kunder vad de behöver och vill ha från jeans-världen. 

filter

146 resultat

  • 1
  • 2
  • 1
  • 2