Världens bästa modebutiker på ett ställe l Fri frakt vid köp över 499.- och alltid fri retur
Få 15% EXTRA rabatt på rean med koden: EXTRA15
Korg 0

Din kundvagn är tom

Meny
FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 499,- OCH FRI RETUR

FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 499 SEK

FRIA RETURER INOM 14 DAGAR

Back

Nike

Nike skor känner man lätt igen på den ikoniska swishen, alltså logotypen som sträcker sig längs med skon och böjer sig likt en hockeyklubba. Och det är just sport och en aktiv livsstil som det här legendariska märket förknippas med. Nike är ett av få märken som är så välkänt att praktiskt taget alla känner till det, i alla generationer. Det som kom att börja med försäljning av skor, har idag utvecklat sig till produktion av sport- och träningskläder i en mängd olika utföranden. Vi på Miinto har ett brett utbud av Nike så välkommen att botanisera på vår sida om detta legendariska märke!

Löparmärket som blev en del av allas garderob

Phil Knight & Bill Bowerman är skaparna av Nike. Märket grundades 1964 av den förstnämnde, fast då som Blue Ribbon Sports. Med tiden kom Bowerman in i bilden och 1978 blev företaget officiellt Nike Inc. Namnet kommer från den grekiska segergudinnan Nike, vilket ju kan ses som ett passande namn för ett företag som vill sälja vinnande skor. Det hela började med att Knight importerade sportskor från Asien som han framgångsrikt sålde till amerikanska löpare från sin bas i amerikanska delstaten Oregon. Att ha bra skor var avgörande i sporten, och utvecklingen av snabba skor med hög komfort skedde i en rasande takt under slutet av förra seklet. Knight & Bowerman utvecklade de importerade skorna vidare för att passa den amerikanska marknaden och med tiden uppstod Nike, som i realiteten var en helt ny sko.

Den karaktäristiska logotypen skapades av designstudenten Carolyn Davidson i början av 1970-talet, och kom att bli högt förknippat med märket. I samma veva tog Bowerman fram de unika skosulorna med våfflad undersida, som funnits med märket sedan dess. Ett tredje signum för Nike har varit deras slogan ”Just do it”, som Knight tog fram och som idag ses förekomma i såväl populärkultur samt tryckt på sweaters världen över. Med 1980-talet och den stora basketvågen blev Nike världsledande inom sportskor. Med sitt flaggskepp, Air Jordan, fastgjorde Nike sin position som världsbäst på skor, och med en världsstjärna som Michael Jordan knuten till varumärket fortsatte märket röna stora framgångar. Man kom allt mer att utmana Adidas som det självklara valet, inte minst när Nike fick allt större muskler till att sponsra stora sportevenemang samt ta marknadsandelar på andra sidan Atlanten, här i Europa alltså.

En Nike-sko för varje tillfälle

Nike är ett av världens största sportmärke och deras produkter syns på stjärnor såsom Zlatan Ibrahimovic, Christiano Ronaldo, Michael Jordan och Rafael Nadal. Nike är ett väl etablerat märke som du kan hitta i nästan varenda kläd- och sportsbutik. Deras varumärke är mycket välkänt tillsammans med deras slogan ”Just do it” och swoosh logotypen. Nike har 30 000 anställda världen över, och märket har etablerats världen runt. Hur många skor har du i din garderob som det står Nike på? Och visst har du något plagg där hemma med den omisskänneliga logotypen? Idag är Nike fortfarande ett av de mest kända sportmärkena, men det används också av många som vill ha en aktiv livsstil och önskar hög komfort i sin vardag.

USA är fortfarande märkets största marknad, men det går idag att återfinna över hela världen. Med tiden har även produktionen av skorna förändrats och förflyttats. När kvantiteterna blir allt större behöver priserna pressas, och Nike är en av aktörerna som varit med och bidragit till att flytta produktionen till Asien, där samma arbete kan göras till ett lägre pris. Företaget har dock kvar sitt amerikanska DNA och har fortfarande kvar sin identitet där den en gång var. Idag finns en Nike-sko för varje tillfälle. Den mest kända skon – Air Jordan – är den mest klassiska och sålda sko genom tiderna. För en del är det ett måste att ha ett par Air Jordan i garderoben, mer legendariskt än så blir det inte. Vi på Miinto har flera modeller av den klassiska skon, som kommit i olika utföranden under årens lopp och blivit lite av ett samlarobjekt.

Hotta upp skohyllan med det senaste från Nike

Nike erbjuder snygga, sköna och allsidiga skor som alla har råd med. Det är skor som tål att slitas, och som man knappast kan få för många av. Vad sägs om ett par smidiga och mjuka skor som ger dig stöd och luft under vingarna under vardagen? Därutöver behöver du ett par löparskor med hög komfort, anpassade efter din fot, samt ett par skor för hårda pass på gymmet. Med dessa skor på plats har du en bra grund, utifrån vilken du kan komplettera med extraskor för att avlasta och vara snäll mot dina fötter. Nike erbjuder skor för alla tillfällen, och tillsammans med snygga och funktionella klädkollektioner blir det ett vinnande koncept.

Nike står för kvalitet och design, och för dem går det hand i hand. Kläderna designas med olika väderförhållanden i åtanke, och du kan därmed hitta träningskläder från Nike till såväl kyliga vinterdagar som blöt fotbollsträning, intensiv gymträning eller otaliga kilometer i simhallen. Förutom de omåttligt eftertraktade skorna så är en populär produkt tränings-BH:ar. De återfås i modeller med olika stöd för att kunna uppfylla just ditt behov. Den höga komforten kompletteras av glad design i massor av fina och motiverande färger och mönster, som är med och gör träningen lite roligare. Vill du ha ett annat fokus kan du istället köra på en enkelt svart eller vitt. Kombinerat med en luftig träningstop blir du oslagbar på gymmet.

Låt Miinto visa dig en värld av modemärken

Här på Miinto har vi visionen att koppla ihop öppensinnade och nyfikna kunder med några av världens bästa kläd- och skomärken. Och vi vill göra det på ett sätt som är enkelt för alla parter. Miinto startade 2009 i Danmark av vännerna Konrad Kierklo och Mike Radoor, som såg behovet för mindre danska modemärken att etablera sig på en större marknad. Att sälja i fysiska butiker var inte längre det enda alternativet, och det blev allt svårare att stå sig jämfört med de många butikerna som fanns online. Med Miinto gav de båda vännerna företagen en plattform att synas och nå ut med sina högkvalitativa och luxuösa produkter till fler kunder, världen över. Och omvänt så gav Miinto boende i småorter möjligheten att handla från spännande och hantverksmässiga butiker, något som tidigare varit nästintill omöjligt.

Verksamheten inriktade sig primärt på Danmark, men med tiden har Norge och Nederländerna blivit viktiga marknader och idag återfinns verksamheten i många länder, häribland Sverige. Alla märken som säljs via Miinto har noga valts ut för att säkerställa att de motsvarar plattformens krav på kvalitet, design och exklusivitet. På så sätt kan du som kund vara säker på att Miinto bara erbjuder förstklassiga varor som designats med dig i fokus. Målet är att låta dig som kund känna dig som den bäst klädda i hela världen. Affärsmodellen handlar om att låta alla vara vinnare – både du som kund, butiken som får sin vara såld, och Miinto som etablerar sig som en allt mer viktig aktör inom e-handel.

En god hushållning av resurser med ett gott öga för design

När du handlar Nike på Miinto kan du säkerställa dig att du inte bidrar till överproduktion av varor. Det är annars ett vanligt förekommande problem inom modeindustrin – massproduktion av varor som är svåra att sälja och blir liggande på lager. Miinto har istället tagit tillvara på alla sina samarbetspartners innestående resurser – lager – när de kopplar samman dem med rätt kund. Genom att erbjuda våra kunder de kläder och skor som våra samarbetande butiker redan har på lager, kan kunden få möjlighet att köpa unika varor till bra priser, samtidigt som butikerna får hjälp med att tömma sina lager och möjlighet att köpa in nytt. Det är en win-win handel som saknar förlorare. Vi på Miinto är stolta över att kunna vara den sammankopplande länken som gör världen lite bättre.

När du exempelvis nu är inne och kikar efter ett par nya skor från Nike kan du alltså vara säker på att du får en högkvalitativ produkt, som vi noga valt ut för att leva upp till våra krav om slittålighet, design och mångfald. Det är därför som vi har kläder för både kvinnor och män, från världens olika hörn, i olika prisklasser och både till vardag och fest. Vi strävar efter att kunna erbjuda något för alla, och anser själva att vi har kommit långt på den vägen. Det ska finnas kläder och skor för alla stilar, årstider, sinnesstämningar och plånböcker. Detta eftersom vi tycker att alla människor förtjänar att kunna uttrycka vem de är genom hur de klär sig. Samtidigt betyder detta att vi öppnar dörren till en värld av kunder för företag som tillverkar förstklassiga kläder men har svårt att nå ut till rätt målgrupp. Vi utökar kundkretsen och knyter band över hela jorden.

Vi på Miinto hoppas att du kommer hitta något på den här sidan som du inte kan motstå. För att hjälpa dig på vägen har vi gjort vårt bästa för att samla de modemärken vi tycker allra bäst om, och hoppas att du kommer göra detsamma. Vi står redo att svara på dina frågor om Nike eller ditt favoritmärke, och hoppas att du får en god kundupplevelse. Handel ska vara roligt och inspirerande, och vi vill växa tillsammans med dig som kund när vi tillsammans provar oss fram, hittar nya roliga kombinationer och leker oss fram i den vidunderliga modevärlden. Det som en gång startade i Danmark har idag spridit sig över världen. Idag kan ett litet italienskt modemärke sälja varor till en kund i Sverige, tack vare oss på Miinto och dig som kund. Det tycker vi är bra och något som vi vill fortsätta med.

filter

2507 resultat

Sida 1 av 26

Nästa

Sida 1 av 26